Welke invloed heeft het ADR op jouw gasbestellingen?

Welke invloed heeft het ADR op jouw gasbestellingen?

Naast alles om te lassen, leveren wij ook Industriële gassen. Niet alleen de gassen die noodzakelijk zijn om te kunnen lassen, maar allerlei industriële gassen voor verschillende branches, zoals bijvoorbeeld de levensmiddelen industrie. Voor deze levering hebben ook wij te maken met regel en wetgeving en het onderhouden van onze kennis om deze service te mogen blijven verlenen. En daar hebben we jouw hulp ook bij nodig, waarom? Dat zullen we uitleggen.

ADR regelgeving

Bij het leveren van gassen, dienen wij ons heel erg strikt te houden aan de regelgeving volgens het ADR. Doen we dat niet, dan heeft dat niet alleen gevolgen voor ons, maar ook voor jou als klant, want dan lopen we het risico om onze licenties kwijt te raken.

Welke invloed heb je als klant op onze ADR certificering?

Heel eenvoudig, en eigenlijk maar een kleine moeite. Bestel op tijd! Alle bestellingen die we voor 12:00 uur hebben ontvangen kunnen wij prima verwerken voor levering op de andere dag. Helaas krijgen we ook vaak nog na 12:00 uur bestellingen binnen. Het ADR is de beperking waardoor we vanaf dat moment echt geen bestellingen meer kunnen aannemen. 

Hoe speelt het ADR een rol op het verwerken van de gasbestelling?

Vanaf 12 uur worden de orders voor gasbestellingen verwerkt, dit houdt in dat er per vrachtwagen baklijsten worden gemaakt. Baklijsten zijn weer samengesteld op basis van de route en dus afhankelijk van de bestellingen die wij hebben ontvangen. Iedere bak en cilinder moet worden gescand en op de juiste wijze worden geregistreerd, om vervolgens de juiste ADR documenten klaar te maken.

Te laat een gasbestelling plaatsen

Wanneer we een bestelling ontvangen na 12 uur, wordt dit proces verstoord. De route moet worden aangepast, de baklijsten moeten worden aangepast en eveneens alle administratie er omheen moet worden aangepast. Eigenlijk moeten we dan al het werk van voor af aan opnieuw doen. Maar wanneer de chauffeurs terug komen van hun route, moeten we wel weer klaarstaan om te kunnen beginnen met laden. Voordat we kunnen beginnen met laden, moet het leeggoed eerst worden gescand, gecontroleerd en gesorteerd worden voor hervulling. Dan moeten de nieuwe bestellingen worden geladen en het juiste routeplan doorgenomen worden met de chauffeur.